اگر لپ تاپ شما بیش از حد داغ می شود، این برای لپ تاپ شما خطرناک است و می تواند به قطعات داخلی دستگاه از جمله مادربورد و کارت گرافیک آن بورد لپتاپ آسیب وارد کند. همچنین احتمال آتش گرفتن دستگاه وجود دارد. ایجاد ایراد برای باتری و شارژر، آسیب دیدن صفحه نمایش و پرش های گاه و بی گاه، ایجاد سرو صدای زیاد و غیره نیز ناشی از گرم شدن بیش از حد لپتاپ ها است. با استفاده از روشهای زیر، از داغ شدن لپتاپ تان جلوگیری کنید.

1- اطمینان از سلامت دستگاه و مراقبت از آن
بهترین روش برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپتاپ، بررسی مداوم قطعاتی است که در مکانیزم خنک کنندگی دستگاه بکار میروند. بعنوان مثال فن دستگاه را کنترل کنید و مطمئن شوید بدرستی کار می کند و قطع و وصلی ندارد.

2- بررسی فن لپتاپ
مطمئن شوید فن لپتاپ به طور صحیح کار می کنند. برای این منظور می توانید از یک نرم افزار تشخیص عملکرد فن استفاده کنید. فن ها در داخل بدنه لپتاپ قرار گرفته اند و به هیچ عنوان خودتان باز کردن بدنه لپتاپ را انجام ندهید. سایت تولیدکننده لپتاپ خود را چک کنید و ببینید که آیا نرم افزار تشخیص عملکرد فن ها را برای دانلود در سایتش قرار داده یا نه. اگر نبود، با یک جستجو ساده در گوگل از سایر برنامه های مشابه استفاده کنید.

3- تمیز نگه داشتن دریچه های هوا
اکثر لپتاپ ها از جریان هوا برای خنک کردن خود کمک می گیرند. اگر دقت کرده باشید لپ تاپ ها در قسمت جلویی بدنه به شیارهای ورودی هوا و در قسمت عقبی بدنه به دریچه های خروجی هوا مجهز هستند. گرد و غبار یا سایر مواد، علت اصلی مسدود و مختل کردن این دریچه های جریان هوا هستند. بهترین راه برای تمیز کردن این قسمت، دمیدن هوای فشرده با استفاده بلوایرها (دستگاه تولید کننده هوای فشرده) است. همچنین می توان دریچه ها را با یک پارچه نمناک یا پارچه های الکلی تمیز کرد.

4- بررسی تنظیمات بایوس لپتاپ
تنظیمات بایوس لپ تاپ را چک کنید. در این تنظیمات به شما نشان داده میشود که چه درجه حرارتی بیش از حد داغ است و فن ها باید در چه دمایی فعال شوند.

5- استفاده از پایه های خنک کننده لپتاپ
استفاده از پایه های خنک کننده لپتاپ باعث کاهش دمای لپتاپ میشود. با استفاده از این پایه ها مقداری فاصله بین قسمت زیرین لپتاپ و سطحی که در حال استفاده از آن هستیم به وجود می آید که حرارت دستگاه میتواند از این طریق دفع شود. بعضی از این پایه ها همراه با فن هستند که گرمای بدنه لپ تاپ را دفع می کند. یکسری هم از جنس آلومینیوم ساخته شده اند که همانند یک حرارت گیر عمل کرده و باعث میشود گرمای لپتاپ جذب شده و خنک شود.

ادامه مطلب:

http://www.atramart.com/fa/news/561.html
@AtraMart