بسیاری از کاربران مبتدی با بامپر گوشی موبایل آشنا نیستند. مطالب زیر را بخوانید تا با بامپر گوشی موبایل و فرق آن با قاب گوشی آشنا شوید.

بامپر (Bumper) یک مدل قاب گوشی است اما تفاوتهایی با قاب دارد. واژه بامپر در زبان انگلیسی یعنی «ضربه گیر». بامپر یک نوع قاب است که برای دور گوشی استفاده شده و آنرا می پوشاند. کاربرد اصلی بامپر محافظت از لبه های گوشی است که در مقابل ضربه محافظت میکند.

در مقایسه با قاب، بامپر خیلی سبک تر است. اصلی ترین تفاوت بامپر با قاب در نحوه پوشش گوشی است. بامپر فقط دور بدنه گوشی را میپوشاند اما قاب کل بدنه گوشی به جز نمایشگر را می پوشاند در واقع دور و پشت گوشی. البته قابهایی هم هستند که صفحه نمایش گوشی را هم می پوشانند. مسلما معلوم است که  قاب گوشی خیلی بیشتر و بهتر از بدنه گوشی محافظت میکند اما چند عیب داره: یکی اینکه سنگین و حجیم تره و از لحاظ قیمتی هم نسبت با بامپر گرونتر هست. اما در عوض برای گوشی شیک تر هست. اینکه کدام را انتخاب کنید کاملا به سیلقه شخصی شما بستگی دارد.

تفاوت دیگر بامپر با قاب گوشی در هوشمند بودن بعضی از قاب ها است و امکانات کاربردی خوبی دارند. مثلا بعضی از قاب ها رو خودشان باتری دارند و این باعث میشود تا به پاور بانک یا شارژر همراه نیاز نداشته باشید! اما بامپرها فقط دور بدنه گوشی را می پوشانند و کار خاصی برایتان انجام نمیدهند. بامپرها به لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند اما از لحاظ جنس بدنه تفاوتهایی با هم دارند.

ادامه مطلب:

http://www.atramart.com/fa/news/544.html
@AtraMart