افتادن گوشی موبایل در آب یا هر مایع دیگری ممکن است برای هرکسی اتفاق بیافتد. یا اینکه گوشی داخل جیب شلوار یا لباس باشد و آنرا داخل ماشین لباسشویی قرار داد یا داخل چاه توالت بیافتد که فاجعه است. با اینکه بعضی از این گوشی ها ضد آب یا مقاوم در برابر آب هستند اما خیس شدن گوشی به مرور به آن آسیب می زند. در این مواقع، خونسردی خود را حفظ کرده و با رعایت چند تکنیک ساده، گوشی خیس شده خودتان را نجات دهید.

1- گوشی خیس شده را فورا از درون مایع بردارید
اولین کاری که در اینجور مواقع می توان انجام داد، برداشتن گوشی از دورن مایع است. اما اینکار باید خیلی سریع انجام شود. هرچه سرعت عمل شما در برداشتن گوشی بیشتر باشد مساوی است با آسیب کمتر به گوشی. بدترین موقع افتادن گوشی در چاه دستشویی است. چون شستن گوشی در این موقع مانند شستن دستها نیست.

2- پس از برداشتن گوشی، فورا گوشی را خاموش کنید
پس از اینکه گوشی را برداشتید، فورا آنرا خاموش کنید. با اینکار الکتریسیته درون آن را قطع کرده و در نتیجه از اتصال کوتاه جلوگیری می کنید. ممکن است برای بار اول گوشی خاموش نشود. چندین بار امتحان کنید تا گوشی خاموش شود. در صورت خاموش کردن سریع گوشی، بسیاری از اجزای دستگاه سالم خواهند ماند.

3- قاب و باتری گوشی را جدا کنید
هنگام خیس شدن گوشی، مقداری آب داخل قاب جمع میشود. بنابراین حتما قاب گوشی موبایلتان را جدا کنید. سپس باتری گوشی را با سرعت هرچه تمام تر دربیارید. سعی کنید از قبل با درآوردن باتری گوشی آشنا شوید تا در این مواقع سرعت عمل شما بالا باشد. بعضی از گوشی ها دارای باتری های جدانشدنی هستند که باید قید این مورد را بزنید و حداقل اطمینان پیدا کنید که دستگاه خاموش است.

4- سیمکارت را جدا کنید
سیمکارت گوشی را سریع درآورده و اسلات و خود سیمکارت را فورا خشک کنید تا شماره های ذخیره شده در سیمکارت ازبین نروند.

ادامه مطلب:

http://www.atramart.com/fa/news/565.html
@AtraMart